Z okazji Dnia Dziecka mieliśmy specjalne zajęcia w terenie. Ale zanim wyszliśmy, ćwiczyliśmy wyobraźnię przestrzenną, oznaczenia godzin na tarczy zegara i kształtne pisanie. Podczas wycieczki poznawaliśmy uroki Księżego Młyna, starej dzielnicy Łodzi, w którą ostatnio tchnięto nowe życie. Ale najbardziej skupiliśmy się na obserwacji drzew. Po powrocie z wycieczki stworzyliśmy piękny album. A na koniec zajęć, po czytaniu – wybrana zabawa.
Czytaj dalej
A
ADHD – (ang. Attention deficit hyperactivity disorder) zespół nadpobudliwości psychoruchowej z zaburzeniami koncentracji uwagi. Jest to zaburzenie występujące częściej u chłopców niż u dziewczynek. Udowodniono, że nadpobudliwość jest zaburzeniem przekazywanym z pokolenia na pokolenie czyli uwarunkowanym genetycznie uwagi. Charakterystyczne cechy zespołu ADHD to nadruchliwość, impulsywność, zaburzenia koncentracji. Często utrudniają naukę oraz nawiązanie prawidłowych relacji z rówieśnikami. Z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej często występują specyficzne trudności w uzyskiwaniu umiejętności szkolnych takie jak: dysleksja, dysgrafia oraz dyskalkulia.
Czytaj dalej
Artykuł ten, jest kontynuacją tematu z mojego wpisu „Aby chciało się chcieć”. Tym razem to jedna z mam podzieliła się ze mną swoją historią… Czasem warto zastanowić się jak sytuacja wygląda patrząc oczami Rodzica. Autorce listu dziekuję za wyrażenie zgody na pokazanie tego tekstu czytelnikom mojego bloga.
Anna Sowińska
„Pamiętam doskonale dzień urodzenia mojego najmłodszego syna – Szymona, szczęście, które mi towarzyszyło w tej chwili i ciche szepty położnych – „Pogłupiały z tymi cesarkami, teraz to będą się dawać kroić już może w 32 tygodniu ciąży”. Jak to? – pomyślałam. Przecież ja jestem w 39 tygodniu a cesarka jest konieczna ze względu na poprzednie dwa porody, które zakończyły się również cięciem. Okazało się, że Mały urodził się rzeczywiście mały – raptem 42 cm i 2200 kg.
Czytaj dalej
Często ta sentencja wypowiadana jest prawie jak zaklęcie. Ma to miejsce przede wszystkim podczas pracy z dziećmi, które potrzebują silnego wsparcia i pomocy ze strony terapeuty. Zajęcia z terapii zajęciowej, to oprócz ciekawych pomocy edukacyjnych w atrakcyjnej przestrzeni do działań ruchowych i w przyjaznym klimacie spotkania, nieprzerwany i właściwy kontakt z terapeutą. Często, kiedy u dziecka występują kłopoty z koncentracją, a wykonywanie np. ćwiczeń graficznych, matematyczno–logicznych czy fonematycznych związane jest z dużym wysiłkiem, zaczynają się tak zwane „schody”.
Czytaj dalej
Kiedy nas coś niepokoi w rozwoju naszego dziecka udajemy się do poradni w celu uzyskania opinii i wsparcia. Często podczas czytania wskazówek oraz fachowych określeń występujących u naszego dziecka dysfunkcji, zastanawiamy się co one tak na prawdę znaczą. Tym artykułem rozpoczynam „Słownik Sowy” wyjaśniający niektóre pojawiające sie na opiniach określenia.
D
Czytaj dalej
Kiedy nas coś niepokoi w rozwoju naszego dziecka udajemy się do poradni w celu uzyskania opinii i wsparcia. Często podczas czytania wskazówek oraz fachowych określeń występujących u naszego dziecka dysfunkcji, zastanawiamy się co one tak na prawdę znaczą. Tym artykułem rozpoczynam „Słownik Sowy” wyjaśniający niektóre pojawiające sie na opiniach określenia.
Czytaj dalej