thumb image

Kadra

Małgorzata Cieślik  – Logopeda

Małgorzata CieślikUkończyłam magisterskie studia pedagogiczne na UŁ oraz 2-letnie podyplomowe studia logopedyczne.
Od 26 lat pracuję jako nauczyciel logopeda dyplomowany w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. Poprzez terapię uczę dzieci jak mówić prawidłowo, a rodzicom przekazuję, w jaki sposób efektywnie i atrakcyjnie pracować z dziećmi. Wciąż poszerzam swoje umiejętności poprzez doskonalenie zawodowe w różnych dziedzinach, m.in: impostacji głosu i dykcji, muzykoterapii, diagnozy i terapii jąkania, oceny odruchów noworodków jako dyspozycji do prawidłowej wymowy, wpływu wad zgryzu na wady wymowy.
Pracuję metoda holistyczną opierając się w uzasadnio-nych przypadkach na współpracy z psychologiem, pedagogiem, neurologiem, psychiatrą oraz ortodontą. Prowadzę szkolenia dla nauczycieli przedszkoli oraz rodziców.

Ukończone kursy, warsztaty, szkolenia:

– Impostacja głosek, dykcji i fonetyki 60godzin – zdobyte umiejętności wykorzystuję u dzieci nieśmiałych i zahamowanych emocjonalnie, dzieci z niepłynnością mówienia oraz dzieci z przyśpieszonym tempem mowy. 
– Muzykoterapia podczas terapii zaburzeń mowy” prowadzone przez dr M. Kieryła – stosuję w znoszeniu napięć emocjonalnych podczas relaksacji. 
– Wczesna interwencja logopedyczna – proadzona przez dr E.Stecko w Szpitalu im. Madurowicza – badałam odruchy noworodków pozwalające określić dyspozycje do rozwoju prawidłowej mowy dziecka. 
– Diagnoza i terapia jąkania – prowadzone przez dr M.Chęćka (30 godz.)
– Wpływ wad zgryzu na wady wymowy – prowadzone przez prof. G.Śmiech-Słomkowską – Polski Związek Logopedów 
– Podstawy badawcze, dydaktyczne i diagnostyczno-terapeutyczne w logopedii – UŁ 
– Położenie spoczynkowe i dysfunkcja języka-rozpoznawanie, leczenie, retencja – UŁ

ZAKRES ŚWIADCZONYCH USŁUG:

 Diagnoza logopedyczna
 Terapia zaburzeń mowy
 Profilaktyka logopedyczna
 Terapia niepłynności mówienia /jąkanie, przyśpieszone tempo mówienia, nieprawidłowe oddychanie/
 Wczesna interwencja logopedyczna dzieci od 0 do 3 roku życia 
 Opóźniony rozwój mowy 
 Korekcja wymowy dzieci z wadami zgryzu 
 Pomoc w doskonaleniu mowy dzieci dwujęzycznych